Zavrni Rukave

Šta su obaveze vođe lokacije?​

obaveze vodje zavrni rukave

1. Pronađite i odaberite tačnu lokaciju. Lokacija treba da bude pristupačna i da nema opasnog otpada niti lešina životinja, već samo otpad koji može  dobrovoljnom akcijom građana da se ukloni. Čistimo samo javne površine, ne privatnu svojinu. Ukoliko ustanovite da ima previše đubreta kontaktirajte JKP da vidite da li će izaći na teren da pokupe smeće nakon akcije. Ukoliko dobijete negativan odgovor i nemate organizovan samostalni prevoz smeća, nemojte prijavljivati akciju.

2. Popunite formular za prijavu vođe akcije. Za formular je potrebno uneti i GPS lokaciju koja predstavlja tačku okupljanja na dan akcije.

3. Nakon prijave bićete uključeni u Viber grupu svih vođa lokacija i tu možete pitati sve što Vas zanima.

4. Ukoliko se predomislite, 5 dana pre akcije možete da otkažete lokaciju.

5. Na dan čišćenja dočekajte ljude. Ako je akcija planirana za 10 sati, do 10:10 sačekajte ljude da se pojave. Slikajte teren pred početak akcije. Onda se podelite u grupe ili kako god smatrate da je optimalno – Vaše je da organizujete ljude. Objasnite im najosnovnije stvari i recite im da budu pažljivi, da se ne mora sve po svaku cenu očistiti. Svako odgovara za sebe, i nije loše to dodatno napomenuti, jer se trudimo da nema povređivanja na samim akcijama kako se ne bi navukao negativan utisak cele kampanje.

6. Ponesite dovoljno džakova za izabranu lokaciju. Ljudi obično ponesu svoje džakove jer zamolimo u pozivu pred akciju ali nije na odmet imati viška. Isto važi i za rukavice.

7. Kada na kraju akcije počistite teren stavite svo smeće na jednu lokaciju i napravite timsku sliku. Sliku pre i posle akcije dostavite na mail prijave@zavrnirukave.rs

8. Kada se akcija čišćenja završi pozovite nadležni JKP i javite im gde ste ostavili smeće. Oni će doći i pokupiti.

9. Ukoliko neko želi bedž Eko straže dobija ga za učestvovanje na akciji. Za tri bedža se dobija majica na poklon. Vođe će nakon akcije dobiti instrukcije za dostavu bedževa, a za to su nam potrebni tačni ili okvirni brojevi zainteresovanih za iste pa popišite zainteresovane u toku ili nakon akcije.